Erhvervslivets fjende nr. 1 er rygskader

Det danske erhvervsliv har et godt år i 2016. Væksten i Danmark er i gang og mange virksomheder forventer rekordår. Det kan blandt andet ses og mærkes på dem af jer, der har haft behov for en håndværker. Det er stort set umuligt. Vi hos Baks-newjewel.dk har erfaret at priserne er løbet løbske og ventetiden er meget lang. Ifølge de seneste tal, er ledigheden i håndværkerbranchen på sølle 1%. Velstanden forventes at stige endnu mere de kommende år og vi kan dermed forvente at have markant flere penge mellem hænderne bl.a. via stigende boligpriser o.s.v. men problemet med rygskader blandt danskerne er et stigende problem. Ifølge Sygesikring.dk oplever 50% af alle unge rygproblemer. At det rygskader rammer de unge så tidligt i livet er problematisk.

De færreste danskere sidder ergonomisk korrekt på en kontorstol

Ergonomisk Kontorstol

Der er meget du kan implementere i sit liv og dermed undgå rygskader. F.eks. er det vigtigt at du bevæger dig og undlader at blive siddende i en kontorstol alt for længe. Man anbefaler at du skifter siddeposition eller rejser dig fra kontorstolen ca. 1 gang i timen og i ca. 5 min. Ifølge KU er det vigtigt at du er i bevægelse, samtidig med at du sidder ned. Kontorstolen skal kunne justeres på kryds og tværs, altså den skal være 100% ergonomisk. En af Danmarks største forhandlere af kontorstole hedder Dankontorstole.dk og forhandler af ergonomiske kontorstole. Her oplever de en ekstrem stor forespørgsel på ergonomiske kontorstole som aldrig før. Deres besøgende skulle efter eget udsagn være almindelige mennesker med ryg problemer.

Dyrk motion og undgå rygskader

Noget af det bedste du selv kan gøre er at dyrke motion. Det kunne være let løb eller fitness men bare det at du bevæger din krop er et stort plus. Nogle af os, siddende hos Baks-Newjewel.dk lider også ar rygproblemer og at dyrke motion er an klar hjælp. Nogle af os dyrker styrketræning men dog uden at løfte alt for tunge og vi uden tvivl mærke en forskel. Nogle vælger at løbe korte ture men bemærk her at jo længere du løber, desto bedre form og udholdelighed. En anbefaling er, om du vælger styrketræning eller motionsløb, at starte langsomt. der er ingen grund til at starte med at overbelaste kroppen, så start i små bidder.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *